Post

Jak poprawić swoje umiejętności jazdy tej zimy

Kolarstwo jest trudnym sportem. Wymaga ciężkiej pracy i poświęceń, aby osiągnąć zadowalające wyniki. Każdy rowerzysta dąży do tego, by być silniejszym, szybszym i lżejszym. Oto osiem wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele.

Przyjmij bardziej aerodynamiczną postawę

Aerodynamika jest kluczowa. Największą siłą, z jaką spotyka się rowerzysta podczas jazdy, jest przedni opór aerodynamiczny. Opór aerodynamiczny jest proporcjonalny do prędkości. Możesz jeździć szybciej i z mniejszym nakładem energii, jeśli masz odpowiednią pozycję na rowerze. Weź pod uwagę sylwetkę kolarza podczas jazdy na czas.

Podczas jazdy pochyl się do przodu. Twoje ręce powinny być ułożone poziomo na kierownicy. Jeśli masz dolny uchwyt, chwyć kierownicę mocnym chwytem. Trzymaj głowę tak, aby wiatr mógł swobodnie przepływać przez otwory wentylacyjne kasku.

Obróć kierownicę lekko do wewnątrz

Obrócenie kierownicy do tyłu jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chcesz robić długie wycieczki lub po prostu być wygodnym podczas jazdy. Można dostosować swoją pozycję, podnosząc nieco kierownicę. Nasza sylwetka po tym zabiegu będzie wyprostowana. Dzięki temu łatwiej jest pokonywać dłuższe dystanse niż w pozycji wyścigowej. Dzięki temu możemy uniknąć bólu pleców, szyi czy nadgarstków.

Należy odpowiednio dopasować klocki

Jeśli podczas noszenia butów typu snap czujesz ból w kolanach lub nogach, może to być znak, że masz źle ustawione bloki pedałów. Jest to bardziej zauważalne podczas dłuższych i bardziej intensywnych treningów. Twoje buty powinny być prawidłowo wyrównane z pedałami, aby uniknąć kontuzji i sprawić, że jazda będzie przyjemniejsza. Nie bój się próbować nowych rzeczy. Wszystkie dostępne bloki mogą być regulowane w wielu płaszczyznach. Możesz wyregulować każdy, nawet najmniejszy blok, a następnie udać się na jazdę próbną, aby sprawdzić, czy zmiany przyniosły pożądany efekt. Profesjonalne korekty pozycji roweru mogą być dokonywane przez firmy. Dzięki temu będzie można skorygować ustawienie wszystkich elementów roweru.

Zmień pozycję podczas wspinaczki

Możesz poprawić swoją pozycję wspinaczkową, jeśli rywalizujesz na Stravie o KOM-y i chcesz zdobyć upragnioną koronę na bardzo pożądanym podjeździe. Twoje siodełko powinno znajdować się na odpowiedniej wysokości. Zwróć uwagę na to, jak poruszają się Twoje biodra podczas pedałowania. Jeśli Twoja miednica porusza się na boki podczas obracania korbą lub jeśli podskakujesz na niej podczas jazdy z większą prędkością, może to być znak, że siodełko jest za wysoko. Zbyt szybki pełny obrót może wskazywać, że siodełko zostało ustawione zbyt nisko.

To robi ogromną różnicę, gdy wspinasz się pod górę. Możesz uczynić swoją jazdę bardziej komfortową i otworzyć płuca, kładąc ręce na "łapach" lub wspinając się na wzgórze za pomocą standardowego chwytu. Jest to ten sam uchwyt, którego użyłbyś, gdybyś jeździł na zwykłym unicyklu z prostą kierownicą. Zwiększy to przepływ powietrza do płuc i otworzy biodra. Kolejną wskazówką jest uważanie na moc i kadencję, której używasz podczas wspinaczki. Optymalizacja przełożenia jest kluczowa. Nie powinniśmy forsować się zbyt mocno, ponieważ szybko się "wypalimy" i skończy się to "bombardowaniem". Jeśli stwierdzimy, że mamy wystarczająco dużo energii, aby kontynuować wspinaczkę, możemy obniżyć przełożenie.

Ważne jest, aby utrzymywać stałą kadencję. Skakanie lub szarpanie może szybko cię wyczerpać i w końcu "zapłacimy" za to. Jeśli mimo wszystkich porad nadal mamy problem ze znalezieniem "naszego" przełożenia, możemy zmienić korbę lub kasetę na element o innej gradacji.

Dobierz szersze opony

W sezonie jesienno-zimowym powinieneś stosować w swoim rowerze jak największe opony. Pozwoli Ci to na jazdę przy niższym ciśnieniu. Dzięki temu zwiększysz przyczepność opony i komfort jazdy. Większy balon będzie lepiej tłumił nierówności terenu, a zwiększone opory toczenia niemal znikną.

Przy zmianie opon należy zwrócić uwagę na odległość między oponą a ramą lub między oponą a widelcem. Skrajne przypadki mogą spowodować zapchanie opony piaskiem lub błotem, co może doprowadzić do uszkodzenia powłoki lakierniczej.

Nogi ogólne

Ten temat wydaje się nie mieć wpływu na szybkość i efektywność jazdy. Niezależnie od pory roku, niektórzy kolarze nadal masują i łatają mięśnie po treningu. Nie należy do przyjemności przypadkowa depilacja podczas rolowania lub zrywanie ręczników z nieogolonych nóg.

Pozbądź się balastu

Każdy gram jest cenny. Dodatkowy kilogram może oznaczać kilka minut więcej na szczycie. Możesz zmniejszyć wagę swojego roweru, wymieniając niektóre komponenty na lżejsze. Nie muszą być one drogie. Możesz wymienić wszelkie aluminiowe lub stalowe elementy roweru (np. Możesz wymienić aluminiowe lub stalowe elementy roweru, takie jak kierownica, siodło, zaciski, wspornik siodła. Bez problemu wymienisz też koszyki bidonu na modele karbonowe lub kompozytowe, a także dętki na lateksowe i opony na rolowane. Różnicę poczujesz na kolejnych podjazdach, gdy zsumujesz wszystkie zaoszczędzone kilogramy.

Korzystaj z różnych zdrowych przekąsek, aby się nagrodzić

Pamiętaj o powiedzeniu "Jesteś tym, co jesz". Chociaż batony energetyczne i żele są skuteczne w pewnych sytuacjach, mogą być niebezpieczne. Podczas długotrwałych ćwiczeń ważne jest, aby zapewnić naszemu organizmowi odpowiednią ilość kalorii. Łatwo jest zapomnieć o spożywaniu kolejnych posiłków, gdyż jest to zdrowe! "Efekt ściany" może wystąpić bardzo szybko, jeśli zapomnimy lub zminimalizujemy potrzebę jedzenia kolejnych posiłków. Nie powinieneś jeść tylko cukrów, ale także jeść przekąski o wolniejszym uwalnianiu, aby zwiększyć energię. Będziesz miał więcej energii i dłużej wytrzymasz. Po zakończeniu jazdy powinieneś dać sobie coś ekstra. Potraktuj to jako nagrodę za dobrze wykonaną pracę. Wiadomo, że dobre jedzenie może zwiększyć morale.

Te proste zasady pomogą Ci zrobić duże postępy w treningu. Te rady nie są tajne i są często stosowane przez najlepszych zawodowych kolarzy. Efekty możesz zobaczyć gołym okiem.